Tussen het schrijven

sla drogen

van de reisverhaaltjes door een logje over de dagelijkse bezigheden. Vandaag heb ik bijvoorbeeld de sla te drogen gehangen terwijl het stroomde van de regen. Wees gerust lezer, er zijn meer mensen die mij weleens een tikje vreemd vinden😉

Op de boerenmarkt kocht ik Boerenwit pruimen, ik heb er meteen 3 potten jam van gemaakt, mét citroenrasp en een een snufje koekkruiden. Ook kocht ik mooie zonnebloemen, een heel klein beetje een verschuiving van het seizoen alweer.

stroken en blok

Wat begon als een stoeierij met stroken voor een kussenhoesje gaat denk ik eindigen als een top. Ik heb 4 stroken aan en elkaar genaaid en die weer gesneden en weer aan elkaar genaaid. Ik wist niet dat er zoveel manieren waren om dan een blok te maken. Inmiddels heb ik vandaag weer stroken gesneden en is de naaimachine startklaar.

PICT0621

Een pottenkijker van ongeveer 2cm. op 2 hoog.

Het vervolg op het reisverslag van London is er de volgende keer😉

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. *Marianne*
    Aug 12, 2009 @ 21:41:15

    Grappig zo de sla🙂
    Mooie firsse kleurtjes heb je gebruikt. Ik geloof graag dat er diverse mogelijkheden zijn om die te combineren. Daar kun je wel even zoet mee zijn met puzzelen.
    Hier en daar een glimpje van het komende seizoen…🙂

    Beantwoorden

  2. marian'ne m
    Aug 13, 2009 @ 09:55:21

    Hahaha, vannacht de sla zien hangen.
    Maar schrok zo van de sp…. dat ik hard ben weggehold.
    Nu wist ik het en ben snel doorgescrold !!!

    Nog nóóóit gezien sla aan de waslijn, hihi, blijf lachen.
    Zitten er nu geen sp.. in !!??

    Heb 8 jaar op 3 hoog gewoont en nooit 1 gezien.
    Nu in beneden woning heb ik mijn eerste avontuur dit (bijna) najaar alweer achter de rug, brrrrrr !!!

    Ooo er was nog iets maar ik durf niet terug te scrollen.
    zit hier met trappelende voetjes, en overal kriebels, onder mijn bureau.

    OOOO jaaaa, je geweldige stoffies in heerlijk roze !!!!

    whaaa, voel wat aan mijn knie….. ik ga snel
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Beantwoorden

  3. Suus
    Aug 13, 2009 @ 19:42:02

    Dat wordt vast een hele mooie top. Leuk hè, dat er zo oneindig veel mogelijkheden zijn met een blok. Enne, als je het met de machine doet gaat het ook nog eens lekker snel!

    Beantwoorden

  4. Tineke
    Aug 15, 2009 @ 09:38:30

    Wat een leuke quilt (?) ben je aan het maken zeg! Om je sla moest ik grinniken. Ik doe af en toe ook van die ‘rare’ dingen…
    Wat zijn er al weer veel spinnen vind je niet? Je kunt echt merken dat het seizoen al weer een beetje gaat veranderen. Al weer een heel klein beetje richting herfst.

    Beantwoorden

  5. Josee Kool
    Aug 15, 2009 @ 17:02:34

    De sla hing te drogen van de natte oogst, wel even laten uitlekken anders wordt het zo papperig:mrgreen:

    Beantwoorden

Geef een reactie

