Aan elk tsjilpen komt een eind,

PICT0598

óók aan een weekje chirpen in London. In de wijk Camden Town hadden we een appartement gehuurd. Ik wilde graag daar naar toe omdat zus in 1981 daar voor een half jaar woonde en ik haar ruim 2 maanden met mijn aanwezigheid heb verblijd. Als ik toen had geweten hoe een geweldige wijk het was, was ik vaker noord oostelijk i.p.v. zuidelijk gegaan. Anyway, nu was ik daar met gezin en heb volop genoten. Op 40 meter  van het appartement was , net als vroeger, Inverness street Market. De andere kant op, 200 meter, was Camden Lock. Klik de link hierboven maar aan en waan je in een andere wereld.

Donderdag waren we vooral moe van de bootreis en langdurig file rijden. Er was een treinstaking maar gelukkig had Stenaline voor een bus gezorgd. Om 2 uur mochten we het appartement al naar binnen.

PICT0508

Dit ongezellige uitzicht hadden we aan de achterkant. maar verder was er niets aan te merken op het huis. Achter 4 dubbelglas, dat was wel nodig ook. Om de hoek was er niet alleen markt, maar ook restaurant aan restaurant. Vooral de airco daarvan maakte heel veel herrie.

Links op de foto kun je nog net een stukje van Arlington House zien. Al meer dan een eeuw een tehuis voor dakloze mannen. Tot laat op avond stonden de mannen buiten en dronken zich een stuk in hun kraag. We hadden er geen last van, ik vond het voorál vermakelijk. Dat de situatie voor deze mannen  treurig is staat verder buiten de discussie.

Madness heeft over o.a. over Arlington House nog een lied gemaakt; One Better Day.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gini
    Aug 06, 2009 @ 19:49:57

    Heb je nog wat leuke dingen opgeduikeld in Camden Town? Daar lijkt me deze buurt erg geschikt voor!

    Beantwoorden

  2. monique
    Aug 07, 2009 @ 17:48:37

    hele leuke wijk dit zeg !!
    Daar kan je mij ook wel loslaten met een paar pond op zak
    Monique

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Aug 07, 2009 @ 21:59:01

    OO was je (jullie) daar !!

    Leuk om herinneringen op te halen.
    En mooi dat jullie je vermaakt hebben !!

    Beantwoorden

  4. Edith
    Aug 08, 2009 @ 14:38:11

    Ik was natuurlijk teveel in Bar Linda or on stage to notice dat dat in mijn achter tuintje was, om de hoek van de straat, had daar misschien toen geen ogen voor…zou eigenlijk weer ’s moeten gaan~ om het opnieuw te kunnen zien, like Josee did.

    Beantwoorden

  5. *Marianne*
    Aug 09, 2009 @ 11:43:23

    Wat een contrast van de voor- en achterkant. Maar de voorkant is erg mooi!

    Beantwoorden

  6. Josee Kool
    Aug 11, 2009 @ 06:49:30

    gelukkig was het alleen de achterkant:mrgreen:

    Beantwoorden

Geef een reactie

