Toen ik als Jonge Blom in 1981

HIER  Assistent Huismoeder werd en dagelijks voor zo’n 15 mensen moest koken, kreeg ik van een vriendin een nonnenschort mee. Mijn moeder maakte van een oude beddentijk nog een andere erbij.

schorten

Van de gestreepte tijk heb ik nog zoveel over dat ik er andere blauwe lapjes bijgezocht heb om mee aan de slag te gaan. Het borrelt van jewelste, maar tot een concreet plan is het nog niet gekomen. Rechts op de foto staat het stapeltje al klaar….mjammjam.

Moiré, moiré wat moet je er mee……de ene schort is een ruitje, de andere een streepje…

verjaardagstaarten

Afgelopen zondag heb ik samen met zoonlief  deze taarten gebakken. Vooral het glazuur was deze keer erg goed gelukt, mooi dik liep het  gestaag van de cake af. Als ik roze🙂 glazuur wil, dán gebruik ik een bloedsinaasappel. Geeft echt een geweldig resultaat.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Balsemien
    Apr 14, 2009 @ 20:01:07

    MMMM ziet er lekker en mooi uit. Ik vind blauwe ruitjes en streepjes erg mooi😉
    En die cake en taart zien er heerlijk uit1
    Wat moet ik me bij assistent huismoeder voorstellen, in een kinderhuis of internaat of zo?

    Beantwoorden

    • joseekool
      Apr 16, 2009 @ 21:02:13

      Balsemien, Assistent Huismoeder was eigenlijk een mooi woord voor keukenslaaf😉 het is een woon-werkgemeenschap in Wales met verstandelijk beperkte jong volwassenen. zware, maar heerlijke tijd..

      Beantwoorden

  2. lut
    Apr 15, 2009 @ 06:26:25

    Ik zou die schorten gewoon nog dragen. Lijkt me leuk.
    Je taarten zien er heel lekker uit.

    Beantwoorden

  3. ingrid
    Apr 15, 2009 @ 07:03:27

    Die moeten snel opgeweest zijn ; het water loopt mij nl. in de mond !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  4. Annet
    Mei 13, 2009 @ 13:11:32

    Wauw, wat een taarten en zeker diegene met het glazuur erover. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik het vragen mag, ben misschien wel heel nieuwsgierig… ?

    Beantwoorden

Geef een reactie

