Hoe staat het met de inrichting

1birdsonbranch003

 van jullie kraamkamer?

Een buur heeft tijdens zijn verhuizing naar elders een heerlijk vachtje op het dak van de andere buur laten vallen. Volop wordt er gebruik van gemaakt. De kraaien komen van heinde en verre om het zachte nestmateriaal, zo te zien gaat het prima met de inrichting…..

kraaien

Ook andere vogels hebben het goed naar hun zin in de tuinen hierachter. Op nog geen 5 min. fietsen van de Haegsche binnenstad is het een ware oase voor mens en dier. Aan bezoekende vogels hebben we vlaamse gaaien, eksters, kraaien, meeuwen, pimpelmeesjes, koolmeesjes, winterkoninkjes,merels,  een enkele mus en in de zomer heel veel zwaluwen. Eénmaal overdag zelfs een uil, en een week of 3 geleden was er ’s nachts één. Ik moest eerst heel goed luisteren wat het voor een geluid was, krassend en ja …oehoe oehoe. De uitheemse halsbandparkiet heeft zich in Den Haag inheems gemaakt, wat een klein aantal was is uitgegroeid tot een enorme hoeveelheid. Helaas, helaas, ik geef het eerlijk toe  , hebben wij ook veel duiven..:mrgreen:

Als het gaat schemeren komen de vleermuizen en de padden …..

gaai

 

Nu maar wachten op het jonge grut.

Met dank aan hubby, die met zijn toestel veel scherpere foto’s kan maken.

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Apr 06, 2009 @ 19:32:36

    Ach wat een lieverds!!! Ze zijn hard aan het werk. Zo leuk hé om in een stad al dit moois tegen te komen!!

    Beantwoorden

  2. ingrid
    Apr 07, 2009 @ 06:56:32

    O wat leuk ! Ja echt genieten deze voorjaarsdagen !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  3. monique
    Apr 08, 2009 @ 10:27:43

    mooie foto’s !!!
    Die halsband parkiet…!!!! volgens mij wordt dat overal een plaag !! Je mag ze niet meer voeren hoorde ik ………de brutale vogels krijgen de overhand.
    Het is leuk om ze zo bezig te zien , hang wat gekleurde wol op je balkon en ze bouwen fleurig nestjes !!

    Beantwoorden

  4. Balsemien
    Apr 08, 2009 @ 10:31:51

    Hoi Josee,
    Ik kijk mijn ogen uitop je log. Heb hier nog nooit een halsbandparkiet gezien. Ze kunnen dus overwinteren?!
    Dat matje met die kraaien is schitterend en een uil in nachtelijk Den Haag ook wel bijzonder lijkt me!

    Beantwoorden

  5. Juul :o)
    Apr 14, 2009 @ 16:29:21

    Geweldige foto van je DH, mij lukt het nog steeds niet om vogels goed op de foto te krijgen, maar ik heb de beschrijving vd camera ook nog steeds niet gelezen:mrgreen: (ik kan alweer een nieuwe!)😉
    pssst voor iedereen: gekleurde nesten zijn geen goed idee ivm de aandacht die ze trekken van nestrovers!😦

    Beantwoorden

  6. Juul :o)
    Apr 14, 2009 @ 16:31:35

    De foto vd kauwtjes vind ik óók SUPER!
    Zó lief zo’n snavel vol met zacht spul.😀

    Beantwoorden

  7. Juul :o)
    Apr 14, 2009 @ 16:43:00

    oh cool 😎 wéér twee!😀

    Ja (vrouwtjes)dieren hebben niet voor niets een schutkleur.😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

