Hoe later op de avond

hoe schoner het verjaardagsvolk.  Eerder vandaag was ik bij JUUL om de 50ste verjaardag van Barbie te vieren. Juul pakte groots uit, met opgeleukte biskwietjes en oude foto’s.  Zo zat ik ineens oog in oog met mijn eigen pop en ze bleek NANCY te heten…….dát was ik vergeten. Haar merkteken zag ik eigenlijk ook voor het eerst (c) 1965…..

nancy-en-nancy1

Beide Nancy’s hebben hun originele garderobe helemaal niet meer, maar grappig genoeg zijn ze wel beiden in het blauw. Ik weet nog dat jurkje gebreid werd door vriendin van zus, met 6 jaar er tussen doet grote zus alles eraan om kleine zus koest te houden…..en aangezien zus niet zo’n breiheld is, dan maar een ander opzadelen.

Hoewel mijn Nancy zeer jeugdige oorbellen draagt (overgebleven uit de punktijd; het zijn punaises hihi) is zij zeker ruim de 40 gepasseerd, ze heeft al rimpels in haar handen:mrgreen:

Fijne verjaardag nog…….

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Juul :o)
    Mrt 09, 2009 @ 23:20:50

    YESSS ;D ik heb vanmiddag nog via Google verder gespeurd en Nancy komt uit een Italiaanse fabriek.
    (Italo Cremona)
    Zie ook wat linkjes op m’n blog.
    Ik maakte oorbellen met kopspelden… *Ü*
    (auw)

    LEUKleukleuk!!!
    Dat we dezelfde pop allebei zolang bewaard hebben!
    En dat we er nu via internet allerlei nieuwjes over ontdekken.😉
    Daar zou je vroeger toch nooit op gekomen zijn al spelende met haar lange haren…🙂

    Beantwoorden

    • joseekool
      Mrt 10, 2009 @ 18:18:02

      😆 vroeger dacht ik dat helemaal niet, sterker nog voor handewerken was ik niet in de wieg gelegd Juul.
      overigens had zus wel een echte barbie, met een blauwe jurk met witte kraag.

      Beantwoorden

  2. Saskia
    Mrt 10, 2009 @ 06:56:06

    Ha Josee. Leuk dat je in onze Barbieslinger meedoet.
    Ik had geen Nancy, maar een Midge (zie mijn logjes). Mijn nichtje en ik gebruikten net als Juul kopspelden als oorbellen. Met van die glazen bolletjes, dus in veel kleurtjes!
    Leuke foto met het logje van Juul erbij!

    Beantwoorden

  3. lut
    Mrt 10, 2009 @ 08:30:21

    Wat een logje met herinneringen, Josee!
    Ik had ook een barbie en samen met mijn vriendin breiden en naaiden we kleertjes.

    Beantwoorden

  4. willy
    Mrt 10, 2009 @ 10:02:05

    Dag Josee, ik zag je reactie bij Juul. Leuk dat je zo achter de naam van je pop kwam. Ik had geen Nancy en geen Barbie maar merkloze popjes waar ik wel heel veel mee gespeeld heb.

    Beantwoorden

  5. marian'ne m
    Mrt 10, 2009 @ 22:37:22

    OO leuk, nóg een Nancy.
    Dit poppetje ken ik niet van vroeger, (daar heb je dat leeftijdsverschil weer hé)
    Vind haar haast nog leuker dan Barbie.

    (haha moet lachen om de rinpels en die smiley erachter)

    Ik had alleen een neppert met ‘vies’ haar !!
    Heb pas voor mij zelf één gekocht. Een …. bruine man !!!;-)))

    Beantwoorden

  6. ingrid
    Mrt 11, 2009 @ 10:02:29

    Ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd😉
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  7. Balsemien
    Mrt 13, 2009 @ 08:15:55

    Haha die punaises als oorbel!
    Mocht vroeger geen barbiepop, veel te dellerig volgens mijn moeder…
    Heb er eerlijk gezegd nooit naar getaald. Ik had wel een andere pop die ik steeds een andere naam gaf. Zij ligt boven in haar reiswiegje al heel erg lang. Zal haar weer es tevoorschijn halen…
    Heel fijne zonnige dag!

    Beantwoorden

    • joseekool
      Mrt 13, 2009 @ 17:43:23

      en wat zei wim sonneveld daarop. jouw moeder vond haar een lellebel en heel misschien heel misschien was zij dat wel, maar liever een lellebel in St Tropez dan een del in zandvoort aan zee..😉😉 Balsemien moeder had ook wel gelijk natuurlijk…….😀

      Beantwoorden

  8. Lisa
    Mrt 14, 2009 @ 23:54:15

    What a sweet little dress Soyee! I used to love knitting clothes and accessories for my daughter doll’s when she was young. I still have some knitted dresses that my Mother and Grandmother made for my doll when I was about 4 years old.

    Beantwoorden

  9. Juul :o)
    Mrt 22, 2009 @ 19:26:04

    pssst, ik bedenk opeens (duh), als ik indertijd ’t truitje langer had gebreid, zou Nancy dan een jurkje hebben gehad?😆
    Zwaaiii ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~>

    Beantwoorden

  10. Juul :o)
    Mrt 25, 2009 @ 10:26:41

    😆 ja…maar hoe…?😆

    Beantwoorden

  11. Juul :o)
    Mrt 25, 2009 @ 10:27:10

    …met twee naalden en een wolletje jaja…😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

