Tijdens de carnavalsvakantie

ligt het handwerken een beetje stil. In plaats daarvan wordt er flink gelezen en gereisd. Gisteren bijvoorbeeld ben ik met dochterlief een dagje naar Amsterdam geweest. Heerlijk en ook met het weer hebben wij het goed getroffen. Flinke stukken gelopen. Dát heb ik trouwens deze week heel veel gedaan, heerlijk.

Vanwege het weinige handwerken maar eens een foto uit het archief.  Toen ik  pas terug driftig in de weer was met DEZE kussenhoezen heb ik ook voor mijn andere stoel nieuwe hoezen gemaakt.

 liberty-stoel

Eigenlijk had ik dat al  23 jaar geleden willen doen toen ik de stoel opnieuw in mijn bezit kreeg. Eerst stond de stoel op mijn kamer in VICTORIA HOUSE in 1981/ 1982. In 1986 ben ik gaan vragen of ik de stoel misschien mee naar Nederland mocht nemen. Achterin de Renault bestel paste hij maar net…..

Het is een heel oude stoel met trijpen bekleding, geheel ongelijk van formaat en flink kapot. De stoel is zo’n 80 jaar oud en heel erg diep. Oorspronkelijk was hij nog dieper, maar er is een stuk afgezaagd omdat hij anders niet meer in de kamer paste….wel een beetje jammer natuurlijk. Oók heb ik hem in 1987, in een vlaag van jeugdige verstandsverbijstering, knalpaars geverfd.hoek-groene-hoes

Nieuwe bekleding dus maar, alles beter dan het groene tafelkleed dat er om heen gedrapeerd was….Gelukkig heb ik het hoeken maken inmiddels aardig onder knie…………….

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ingrid.
    Feb 27, 2009 @ 21:52:48

    Ziet er netjes uit ; kan weer jaren mee !
    Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  2. marian'ne m
    Feb 28, 2009 @ 23:19:46

    Leuke stoel, doet aan de ouderwetse rookstoel denken.
    Grappig dat hij met je mee is gereisd .

    Nou jij kan voortaan alle stoelen bekleden met zulke nette hoekjes.

    Beantwoorden

Geef een reactie

