Ik hou van Holland

zei mijn zus toen ze mijn OUD HOLLANDSCHE GEVAL in het echt zag. Hoewel ik in een vorig bericht had gezegd dat ik liever dingen met haar deed dan handwerken, moest ik,  na die hartverscheurende kreet, wel aan het werk. Er was nog maar een kleine 6 dagen voor ze weer naar Engeland zou vertrekken. Direct nadat ik haar op de trein naar onze ouders had gezet, ging ik  bij Dille en Kamille aan. Daar had ik theedoeken in Oud Hollandsch ruitje en streepje gezien, samen met het Zoenende Stelletje een perfecte combinatie voor een  Nieuw Oud Hollandsch Geval. Helaas duurde het nog een dag voor ik inspiratie had. Dochterlief, die ziek bij mij in de werkkamer lag, deed haar best mij te inspireren….ik denk dat haar koorts té hoog was om míj lekker aan het werken te krijgen…

Uiteindelijk zag ik HIER een aardig blok in; samen met een molenblok en “Oud Hollandsche Luiken”  kwam het nog tot een aardig geheel.

getattachment

Het moeilijkste was nog om uiteindelijk de rand van de theedoek er om te krijgen, dát plan had ik pas toen de rest al in elkaar zat en de rand dus eigenlijk te klein was…….ook aan de achterkant wilde ik de theedoek bewaren, afgewerkt en wel, dat leidde ook nog tot problemen. Een klein uurtje voor vertrek, na deze foto, heb ik nog de witte randen weggewerkt……zucht. Maar BLIJ VERRAST dat zus was….., dat maakt alles dan weer goed.

IK HOU VAN HOLLAND    MET JE KOETJES  ….” is nu helaas weer naar Engeland.

afbeelding81

Oh ja, het rood, wit, blauwe molentje kan echt draaien……

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. marian'ne m
    Jan 19, 2009 @ 20:58:27

    Schitterend cadeau !!!

    Je snapt wel dat dit er één naar mijn HOLLAND hart is hé !!;-)))
    Zo leuk bedacht met de oerhollandse theedoeken en het grappige ‘draaiende’ molentje, echt leuk joh !!

    mmmm, ik heb net een pompedoek voor mijn verjaardag gehad !!??;-)))
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Beantwoorden

  2. lut
    Jan 20, 2009 @ 07:37:27

    Prachtig cadeautje!

    Beantwoorden

  3. ingrid
    Jan 20, 2009 @ 10:00:09

    Wat een creatieve geest ; super goed bedacht met die theedoeken. Jammer dat je zus weer weg is…
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  4. Wilma
    Jan 20, 2009 @ 11:12:31

    Een mooi Cadeautje!!!
    Jammer dat je zus weer naar Engeland is….

    Beantwoorden

  5. Natascha
    Jan 20, 2009 @ 15:27:52

    Ik had hem al gezien, maar ook hier blijf ik hem leuk vinden.
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  6. Edith~ de zus~
    Jan 20, 2009 @ 17:02:58

    Theedoeke(n) zoenende molendraaiende hollandske lekkerrr ding…
    Part one= to be continued…

    Beantwoorden

  7. ria van oosten
    Jan 21, 2009 @ 10:30:49

    wat is dit leuk ,: via theedoeken zoeken kwam ik op je site 1
    grappig ,het deed me denken aan heel wat jaartjes geleden .Zelf was ik veel bezig op jou manier ,heerlijk gewoon thuis.
    Voor een winkel met veel houten speelgoed + kinderkleertjes ( mijn aandeel ) heb ik heel wat jaartjes gewerkt ,heerlijk : lapjes zoeken combineren ,borduren leuke knoopjes lintjes bandjes en…een prachtige jurk.Maar door de grote aanvraag liep het me flink over de kop.Nog steeds kan ik het niet laten een lapje met ruitje stipje streepje bloemetje te kopen .Doe ik daar nog wat mee ?…laat ik nou sinds kort een lieve schoondochter gekregen hebben ….uit engeland ,met een grote liefde voor lappendekens enz.
    Gtoeten Ria

    Beantwoorden

  8. supergoof
    Jan 22, 2009 @ 08:47:06

    Josee, ik heb je ‘getagged’, je kunt bij mij lezen wat de bedoeling is!
    :o)

    Beantwoorden

  9. Elle Glaser
    Jan 22, 2009 @ 11:26:51

    Je bent, net als mij, getagged door supergoof en zo kwam ik op jouw web-log terecht (Ik was natuurlijk benieuwd naar de anderen). Op je blog zie ik dat je ook met het hollandse stofje bezig bent maar dan in het rood (ik heb de blauwe versie).
    Leuk blog heb je.

    Groetjes Elle

    Beantwoorden

  10. treiner
    Jan 23, 2009 @ 07:20:17

    moet dat niet in het oranje?

    Beantwoorden

  11. Nellie
    Jan 23, 2009 @ 14:34:53

    Wat heb je een leuke reacties op je warmtedeken gekregen Josee,
    Ik ben echt wel een beetje trots op je dat je het allemaal zo goed kan.En nu maar weer verder fantaseren he.

    liefs van nellie

    Beantwoorden

  12. joseekool
    Jan 24, 2009 @ 21:24:30

    🙂 allemaal heel hartelijk dank voor de complimenten🙂🙂 Edith, ik hoop dat je voeten lekker warm blijven.🙂 Nellie, wie had dat nou ooit kunnen denken dat het ook allemaal zonder duitse naamvallen wel goed komt😛

    Beantwoorden

  13. Sonnja
    Jan 25, 2009 @ 06:50:52

    Wat een leuk quiltje!
    Groetjes,

    Sonnja & Beertje Zonn

    Beantwoorden

Geef een reactie

