Tu Tu Tu

mini1Vandaag  gaat het over een kleine en een grote biscornu. Deze biscornu heb ik de vorige winter geborduurd. Van punt tot punt meet het 3 cm. Het patroontje komt van een papschaaltje, waar het speciaal voor mijn gemak in hokjes was verdeeld zodat het eenvoudig te borduren was…Hoewel eenvóudig…het was een geruime tijd geleden dat ik geborduurd had en ik was even kwijt hoe het ook weer moest. Het is natuurlijk wél de bedoeling dat je je borduurwerk in één stand houdt met de kruisjes allemaal één kant op…..zucht. Een eerder gemaakt rendier biscornu heb ik  om  die reden zonder pardon naar spullenhulp gebracht. Ik hoop dat hij daar gekozen is door een minder kritische speldenverzamelaar….

HIER kun je nog andere patronen van biscornu vinden.

Een stuk of 7 andere heb ik ook nog geborduurd en weggegeven. Ze zijn leuk om te borduren, niet te groot, niet te klein.

poef1

 Dit is de allergrootste biscornu die ik gemaakt heb, van punt tot punt meet hij 68cm en is gemaakt van een restant gordijn stof.  De vulling bestaat uit ruim 1800 gr. fiberfill. Dochterlief heeft hem op haar kamer in gebruik.

Het maken van deze biscornu ging niet zonder slag of stoot, binnenste buiten hoeken naaien dáár waar geen hoeken zijn vond ik niet echt gemakkelijk…………….

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wilma
    Jan 15, 2009 @ 08:25:38

    Ja wat zijn ze leuk om te maken hé??!!
    Wat een leuk idee om zo’n grote te maken! Ik kan mij voorstellen dat het nog een heel werk is geweest om hem zo groot te maken….

    Beantwoorden

  2. ingrid
    Jan 15, 2009 @ 08:29:06

    Veel werk maar erg mooi geworden !
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  3. Natascha
    Jan 15, 2009 @ 12:54:52

    Van het ene uiterste naar het andere uiterste, maar wel leuk om te zien.
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  4. Annelies
    Jan 16, 2009 @ 10:25:42

    Ik heb nog nooit een biscornu zelf gemaakt, maar ik vind ze er altijd heel gezellig uitzien.

    Beantwoorden

  5. mm
    Jan 16, 2009 @ 11:44:22

    Wat een lief kleintje.
    En een vrolijke grote, leuk idee !!

    Beantwoorden

Geef een reactie

