From Russia with love.

russisch-lakwerk5Als een ware 007  heeft mijn vader in okt. 1981  het begin van mijn Russische lakwerk verzameling voor mij meegebracht. Het doosje en de lepels konden met de gewone bagage, maar het barnsteen kwam uit zijn schoenen. We waren erg blij dat de KGB hem niet staande heeft gehouden en hij  zus en mij, de goederen tot in Wales kon brengen. Daar had hij zijn eigen Bondgirl voor meegenomen hihi, moeder kwam ook mee op bezoek. Het doosje heeft ingelegd stro aan de voorkant, maar is zo vergaan dat ik de datum op de achterkant leuker vind.

De rest van mijn verzameling is van veel later. De kerstboomhangers en het “nest” kerstfiguren komen bij MATRUSCHKA vandaan.   De lap met de matruschka’s kocht ik  in de na zomer bij ETSY   , een vriendin wacht nog steeds met smart op een kussenhoes die ik voor haar zou maken….Soms duurt het even voor ik het mes erin zet. Het komt tenslotte helemaal uit Japan..

Voor een andere vriendin ben ik begonnen met het borduren van deze schattige matruschka. Ik vond haar al surfend over het net bij AURELLE   en was meteen helemaal weg van Matryoshkabiscornue .  De oplettende kijker ziet natuurlijk meteen dat ik het fout had gedaan en het weer uitmoest halen……zucht . Mijn laatste aanwinst staat er vrolijk bij te kijken, híj had ook niet al dat werk.matruschka-borduren                 

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anne
    Dec 22, 2008 @ 15:46:20

    Van dit verhaal zou je ook bijna een film maken…😛

    Beantwoorden

  2. joseekool
    Dec 22, 2008 @ 15:47:22

    😉 😉

    Beantwoorden

  3. alexandrina
    Dec 22, 2008 @ 16:28:55

    Lovely!!!
    Greetings from Moscow!

    Beantwoorden

  4. Martine
    Dec 22, 2008 @ 18:36:01

    Dat is nog eens een spannend kado, je vader heeft wel wat gewaagd! Maar het was het wel waard;-) Erg leuk je verzameling:D
    Matruchka’s vind ook erg leuk, ik heb er 1 van marianne’m voor m’n naalden.

    Beantwoorden

  5. Natascha
    Dec 23, 2008 @ 10:56:17

    De spullen met een verhaal hebben altijd de meeste waardens, en zijn ook bij mij de dingen waar je nooit afstand van zal doen. dus koesterze…
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  6. Cobie R
    Dec 23, 2008 @ 16:52:42

    wat mooi Josee ik ben ook gek op deze popjes en leuk dat je ze ook aan het borduren bent , groetjes cobie

    Beantwoorden

  7. Wilma
    Dec 23, 2008 @ 17:24:54

    Erg leuk om het verhaal er achter hebben mogen horen.
    Ze zijn erg leuk die poppekes….

    Beantwoorden

  8. ingrid
    Dec 24, 2008 @ 10:16:40

    Wat een waardevol bezit !
    Fijne kerstdagen.
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  9. mm
    Dec 24, 2008 @ 11:03:29

    heeee wat leuk !!!!
    Dat ik er nu pas ben !!!;-))

    OOO wat een durf van je vader, toendertijd helemaal.
    Mooi dat lakwerk, weet sindskort pas het bestaan door Corrie haar verzameling.

    Leuk stoffie en leuk borduurtje.

    Ben aan zoeken op de link maar vind hem nog niet.
    Heb deze link weleens gezien maar was hem kwijt, dus sla hem nu snel op, bedankt !!!

    Fijne dagen !!!

    Beantwoorden

  10. monique
    Dec 26, 2008 @ 13:49:23

    erg leuk Josee .
    ik heb ook een Matroeska gekocht in Moskou , met gevaar voor eigen leven geld gewisseld op de zwarte markt ,hihi . LOL dat waren nog eens tijden !!
    Ik vind nog wel meer patronen leuk op die log ……niet teveel kijken anders ga ik straks borduren ook nog leuk vinden !?!?
    monique

    Beantwoorden

  11. joseekool
    Dec 28, 2008 @ 15:28:10

    beste dames, een verhaal erachter is altijd leuk😛 ik ben blij met mijn verzameling en ga vrolijk verder met borduren😉

    Beantwoorden

  12. joseekool
    Dec 28, 2008 @ 15:28:56

    alexandrina, kind regards from holland😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

