Als Sint Nicolaas

sinterklaascadeautjesruim 30 jaar iets bewaard, dan hééft hij ook iets! Zo kwam het dat ik op pakjes avond, haast antiquariatische, lapjes van Laura Ashley in mijn surprise vond, inclusief de geur van de linnenkast uit de ouderlijke woning. Tussen de lapjes trof ik ook nog wat heerlijke Weleda spullen. Verder kwam er voor mij een boek over quilten met plooien en reliëf uit de zak. Mij spreekt dat minder aan omdat quilten dan verheven wordt tot kunst met een grote K, terwijl het voor mij al een Kunst is met een kleine k. Het streeft míjn doel van “kneuterigheid” voorbij. Dát het knap is om te maken behoeft geen betoog… Ik mocht gezellig mee met de omruilpiet en ik koos toen voor QUILT PATRONEN en een boek met HAAKTECHNIEKEN. Het kan zo maar voorkomen dat ik ineens wil leren haken……….pakketje-binnenBij het rechterstapeltje liggen 3 lapjes die ik in Den Bosch bij de Quilterij kocht. Ik was  zaterdag met dochterlief op zoek naar een kerstmarkt in Maastricht en wij eindigden in Den Bosch zonder ook maar iets kersterigs gezien te hebben.

Vrijdag heeft de brei inspecteur geen gevallen steken gevonden, maar ik ben heel bang dat ik er nu echt een heb laten vallen……, wel ben ik alweer een stuk verder. Inmiddels is vandaag mijn bestelling binnengekomen van Crownstitches, met een “bedankt-voor-uw-bestelling” aardigheidje in de vorm van een sneeuwpoppen patroontje. Eerst nu maar de rest van de kerstpatroontjes afmaken. Het roodborstje TIKT inmiddels al tegen het raam….

Onder de kerstboom hebben we met groot genoegen  en gepaste trots HIER naar gekeken. Het t.v. debuut van ZOONLIEF.

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lut
    Dec 10, 2008 @ 07:50:14

    Wat een leuke cadeautjes van de sint! Misschien heb je wel zin om met ons mee te haken? Logje volgt later vandaag.
    Je sok wordt heel mooi en je borduurtjes ook!

    Beantwoorden

  2. monique
    Dec 11, 2008 @ 09:08:49

    wat een leuk filmpje ,gaaf he Joris om op tv te komen !!!!!!
    leuk hoor zelf je eigen park aanleggen !!
    Monique

    Beantwoorden

  3. de omruilpiet
    Dec 11, 2008 @ 22:44:56

    madrid, 11 december

    ja, in het grote huis van Sinterklaas hebben we jouw tussendoor ook in de gaten…
    maar de omruilpiet is blij dat je nu twee leuke boeken hebt!

    groeten van Sint en de Omruilpiet.

    Beantwoorden

  4. Ingrid.
    Dec 12, 2008 @ 08:24:39

    Dat is nog eens een verrassing van de Sint ; super leuk die oude lapjes.
    Goed weekeinde , creatieve groet , Ingrid.

    Beantwoorden

  5. Natascha
    Dec 12, 2008 @ 08:34:39

    Wat is de Sint toch weer gul geweest dit jaar, altijd leuk om op creatief gebied zo verwent te worden…
    Je borduurtje word ook erg mooi, wat wordt het volgende op deze lap en kerstboompje ? En wat zie ik ook je sok is weer een paar rondes verder..je bent dus lekker bezig zo te zien..
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  6. joseekool
    Dec 12, 2008 @ 13:04:52

    😛 Ingrid, die oude lapjes doen het ng best🙂

    Beantwoorden

  7. joseekool
    Dec 12, 2008 @ 13:05:36

    😛 Natascha, ik ben nu bezig met een kerstbal op het borduurwerk.

    Beantwoorden

  8. mm
    Dec 12, 2008 @ 14:04:46

    Wat leuk de lapjes van toen !!

    Prachtige boeken allebei (heb ze ook).
    Komen altijd van pas.

    Fijn weekend met een of ander leuk handwerkje !!;-))

    Beantwoorden

  9. joseekool
    Dec 12, 2008 @ 15:09:35

    🙂 Marianne, dat gaat echt wel lukken met een handwerkje; ik heb al weer iets anders op het oog voor tussendoor🙂

    Beantwoorden

  10. Anne
    Dec 12, 2008 @ 16:49:44

    Wat leuk, het sneeuwt!!!

    Beantwoorden

  11. joseekool
    Dec 12, 2008 @ 17:30:50

    🙂 jammer hé dat het hier ook dooit😀

    Beantwoorden

  12. Anne
    Dec 12, 2008 @ 19:37:10

    ja erg jammer😛😀

    Beantwoorden

  13. Cobie R
    Dec 12, 2008 @ 21:18:35

    Josee wat ben je met veel dingen bezig , en leuk dat je ook sokken gaat breien je gaat het zeker nog leuk vinden , ook je lapjes zijn mooi , groetjes Cobie

    Beantwoorden

  14. Martine
    Dec 13, 2008 @ 12:04:32

    Kijk, zo mag ik het zien, die sokken komen er wel:D

    Beantwoorden

  15. joseekool
    Dec 13, 2008 @ 16:59:34

    😀 Martine, ik doe mijn best

    Beantwoorden

  16. joseekool
    Dec 13, 2008 @ 17:40:57

    🙂 Cobie, ik ben met heel veel dingen bezig.

    Beantwoorden

Geef een reactie

