Een dag het handwerken

3-in-1-projectovergeslagen, is een dag geen steek opgeschoten. Op mijn werktafel moest mijn kleine groene snijmat even plaatsmaken voor mijn kleine grijze snijmat. Op de groene snijd je geen papier en op de grijze geen stof. Ingewikkeld? Als je SURPRISE denkt, dan is het vanzelf duidelijk. Hier in huis is sprake van Sint Nicolaas Beunhazerij, d.w.z. wij zijn tijdelijk hulp van de Goed Heiligman. Menige trip naar  “de stad” heb ik erop zitten. Met de éne hulp Sinta of met de andere hulp Sint. Tussendoor dan als eigen Sinta. Gelukkig is bijna iedere Sint klaar met zijn of haar werk. Deze Sint wacht nog op inspiratie voor een pakkend gedicht……Iedere dag heb ik toch aan zowel het éne als het andere werkstuk wat steken kunnen maken.  De sok is al wat minder rommelig  bij het vloerverwarmingwisselen van de naald. Morgen komt de brei inspecteur en dan kan zij, vóór het Heerlijk Avondje, de gevallen steek ophalen. Moeders breit geen sokken, maar heeft wel altijd truien voor de kleinkinderen gebreid.

Oók het Roodborstje is weer wat verder gevorderd. Inmiddels heb ik ook een nieuw patroontje binnen gekregen; A Nordic Mitten van JBW DESIGN. Ik kocht het in België bij LESOLEILETLALUNE, maar evengoed, zo bleek later, had ik het bij CROWNSTITCHES kunnen bestellen. Binnenkort dáár maar eens nieuw garen aanschaffen.

Wat doe je als kater Lodewijk als het buiten sneeuwt? Dan zoek je je eigen vloerverwarming op….

Eigenlijk lijkt hij dan wel een beetje op de Adventskrans, díe ligt al sinds zondagavond op een lint te wachten om op gehangen te kunnen worden…..maar de krans ligt niet op de verwarming,……lol

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ingrid.
    Dec 05, 2008 @ 07:04:20

    Heel veel plezier vanavond !
    Creatieve groet , Ingrid.

    Beantwoorden

  2. Anne
    Dec 07, 2008 @ 13:13:23

    Hoeveel kerstfiguurtjes ga je er nog bij maken?? Ze zijn heel leuk!! Vooral de sneeuwpop en het rendier vind ik leuk.

    Wat ligt Lodewijkje er weer lekker bij😛

    Beantwoorden

  3. Anne
    Dec 07, 2008 @ 13:14:04

    De kerstboompjes bovenaan zijn ook erg leuk😛😀

    Beantwoorden

  4. supergoof
    Dec 07, 2008 @ 16:00:13

    *klosklosklos*
    drie rollende klosjes,…..
    (als het nu niet lukt,….)
    ;o))))))))))))))))

    Beantwoorden

  5. joseekool
    Dec 09, 2008 @ 15:02:19

    😛 Ingrid, het avondje was heel plezierig.🙂 Anne, dank voor complimenten, ik ben weer iets verder.😛 Supergoof, ik laat het nog even rollen.

    Beantwoorden

  6. joseekool
    Dec 11, 2008 @ 18:15:03

    😛 anne, de boompjes zijn zeker leuk.

    Beantwoorden

Geef een reactie

