Het drama dat kerstmarkt heet,

sokheeft ook heus wel voordelen. De markt die ik met MONIQUE “doe”, valt ons erg tegen. Er is weinig animo van het publiek om te kijken, laat staan om te kopen. Nog voordat je één zin hebt uitgesproken zijn de ogen alweer op de volgende kraam gericht…….maar ook daar wordt helaas weinig tot niet gekeken of gekocht. Om 14.30 wist menige kraamhouder al dat er vandaag in ieder geval niets meer van zou komen.  Sinterklaas was er ook, hoewel hij  het goedbedoelde had hij volgens mij nog niet de baard in de keel gehad…..en pieten met kerstmutsen op, dat vind ik op een MARKT waar ook veel kleine kinderen rondlopen dan nét weer niet leuk….Het voordeel van een matige markt is, dat ik eindelijk mijn breiwol eens ter hand kon nemen. Deze wol kocht ik vorig jaar bij WOLHALLA op de handwerkbeurs in Zwolle onder lichte druk van PETRA en COBIE . Vandaag dan eindelijk onder de bezielende begeleiding van Monique met 5 naalden leren breien……zucht. Als je heel goed kijkt kun je ook híer en dáár een steek van mij ontdekken. Monique wist niet dat je averecht ook binnenste buiten kunt breien,…..ik wist eigenlijk wél dat het níet kon….Ik had op zeker moment, net toen Monique even weg was, nog maar 3 naalden vast, terwijl ik met 5 was begonnen…….Echt een ontspannend werkje vind ik het niet….rudolph-en-roodborstje                                                    

Inmiddels is ook Rudolph van het borduurwerk af en ben ik begonnen met het roodborstje. Tussendoor had ik migraine en dan doe ik eigenlijk weinig.

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. mm
    Nov 30, 2008 @ 09:26:47

    Ach wat jammer van de markt !!
    Ja koude dag en velen druk met Sint denk ik.

    AAA zo lief jouw breioefeningen(moet maar een klein beetje lachen).
    Wat voor de één een makkie lijkt struikelt een ander over.
    Maar het zal je vast lukken en uiteinedelijk vind je het echt leuk !!
    Leuke vrolijke wol !!!

    Akelig, migraine !!
    Heb er geen last van maar 3 van mijn kinderen(32/24/15) wel en zijn regelmatig een dag (of paar) uit de running!
    Ze begonnen er jong mee en het blijft helaas.

    Het roodborstje vind ik zo lief !!

    Beantwoorden

  2. Natascha
    Nov 30, 2008 @ 10:37:37

    De uitdaging zit hem in de hiel breien Josee !!! En als je het eindresultaat heb zul je echt trots zijn op jezelf, en ze dragen natuurlijk heerlijk !!!

    Je borduurtje begint zich al aardig te vorderen, maak je alle blokken of alleen een paar die je leuk vind ???

    groetjes Natascha

    Beantwoorden

  3. Ingrid.
    Nov 30, 2008 @ 19:59:00

    Jammer van de markt . Je steekt er een hoop energie in en je hoopt anderen entouciast te kunnen maken voor je hobby… ( Dat heb ik in ieder geval altijd als ik op een markt sta. ) Natuurlijk hoop je dan op warme belangstelling . ( In de kou…) De volgende keer beter ! Succes met je sokken.
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  4. Lisa and Sarah
    Dec 02, 2008 @ 09:12:23

    Your Christmas cross stitch designs are lovely Soyee! Love the colours in your knitting.

    Beantwoorden

  5. joseekool
    Dec 04, 2008 @ 12:02:36

    😛 Marianne, migraine is errug naar. gelukkig heb ik het maar zelden, maar kom ik wel uit een gezin met veel….😛 Natascha, ik weet nog niet precies hóe het gaat worden.😛 Ingrid, warme belangstelling is altijd leuk.😛 Lisa and Sarah thank you for your compliments. Have a look at this site;
    http://gazette94.blogspot.com/

    Beantwoorden

Geef een reactie

