Wees welkom vandaag in ons

sint_nicolaas_grootmidden……Met de komst van de Goed Heiligman afgelopen zaterdag op diverse plaatsen in ons land, klopt menig kinderhart weer iets sneller. In het donker worden wegdwarrelende bladeren voor zwiepende veren van de baret van Piet aangezien en iedere late voetstap in de poort of op het portiek voor een Piet met een goedgevulde zak aangehoord. Vele wortelen verdwijnen ongemerkt in de hutspot en de planten in de kamer worden weer eens flink van water voorzien. Prachtige werkstukken van kinderen worden er bij de kachel gelegd . Ouders wringen zich in bochten om knappe verhaaltjes over schoorstenen en cadeautjes op de kindermouwen te spelden. Zelf vind ik het een heerlijke tijd. Met genoegen heb ik afgelopen zaterdag Sint Nicolaas binnengehaald in Utrecht.  Met een aantal boten kwam hij aan over de Oude Gracht. Er komt altijd weer een brok in den keel als ik dan naar kindergezichten kijk, vroeger naar de gezichten van mijn eigen kinderen en nu naar andere kinderen. Spanning, spanning….

Zo ook het meisje op de foto, net 2 of net 3 jaar geworden. Haar moeder, en ook de mijne natuurlijk hihi, vierde afgelopen week haar 76ste verjaardag. De jongedame in kwestie viert aan het eind van deze maand haar 53ste verjaardag. Sint Nicolaas zelf is volgens het verhaal al heel erg oud, déze Sint Nicolaas is nu 83 jaar……

Sint Nicolaas nam ook appeltjes van oranje mee, traditiegetrouw eten wij pas met de komst van Sint Nicolaas mandarijnen. Oók de spreeuwen zijn gearriveerd, ze kwetteren wat af in de tuinen hier beneden.

Zaterdag ook nog naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest. Ik wilde nog flanel en nog wat gestipte stof. Was ik abuis of tóch de mevrouw achter de kraam?  Heb ik tóch de verkeerde aangwezen? Bij thuiskomst blijkt dat ik een grote stip had moeten hebben, want dezelfde kleine stip had ik al….Tsja dat zijn zo van die dingen… Voor PETRA ook nog een lapje meegenomen en nog heerlijke zachte katoenen teddy. Je weet maar nooit waar ik dat ineens voor wil gebruiken…hihi.

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edith
    Nov 17, 2008 @ 14:58:10

    What a lovely picture of times gone by.
    Toch wel een beetje bang en eng van die Sint, denkt me…
    Maar nu niet meer.
    I think I remember the jumper, at least the feel of it; colour either pale yellow or pale blue, do you know?

    Beantwoorden

  2. supergoof
    Nov 17, 2008 @ 16:20:27

    Proficiat met je moeder én ook alvast met je zus!
    :o)
    En,… ja,… ik raak ook altijd ontroerd,….
    *Ü*

    Beantwoorden

  3. Petra
    Nov 17, 2008 @ 20:49:15

    zo’n mooie foto!!!! Die blik in de ogen van je zus én die van de Sint! Een mooiere manier om een kind Sint te laten ontmoeten kan eigenlijk niet. Hoe spannend het ook is….érgens in zijn ogen ziet ze vast iets geruststellends. Leuk hoor!!
    Nu moet je nóg een keer naar de lapjesmarkt voor het juiste stofje….pffff, wat een straf!!!!

    Beantwoorden

  4. Rob
    Nov 17, 2008 @ 21:45:31

    de zwartwit foto’s doen het nog best, zeker met een leuke tekst er bij

    Beantwoorden

  5. mm
    Nov 18, 2008 @ 08:17:18

    Wat een heerlijke nostalgische herkenbare(zelde leeftijd) foto.

    Wat fijn dat de mama én de Sint er nog zijn.
    Geniet van elkaar !!

    Beantwoorden

  6. joseekool
    Nov 19, 2008 @ 10:24:33

    😛 Edith, het is rúim voor mijn tijd😛😛 Ingrid, volgens mij kán het niet zonder brok in den keel.😛 Petra, het is idd een geruststellende blik die ze herkent. lapjesmarkt is zeker een straf😉😛 Rob, bedankt.😛 Marianne, genieten doen we zeker😉

    Beantwoorden

  7. Annelies
    Nov 20, 2008 @ 10:13:34

    Als ik naar deze foto kijk heb ik meteen zin om in de fotoboeken te duiken.

    Beantwoorden

  8. joseekool
    Nov 20, 2008 @ 10:30:47

    😛 Annelies, het weer brengt het verlangen naar kachel, bakkie en boekie ook wel met zich mee😉

    Beantwoorden

  9. Ingrid.
    Nov 20, 2008 @ 13:25:02

    Ben erg nieuwschierig naar de foto maar kan hem helaas niet zien …
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  10. joseekool
    Nov 20, 2008 @ 13:52:24

    😦 Ingrid, ik word er helaas ook heel treurig van dat de foto de laatste uren niet meer te zien is, volgens weblog gegevens staat hij er nog steeds. ik hoop dat ie er gauw is, kom nog eens langs.

    Beantwoorden

  11. Ingrid.
    Nov 21, 2008 @ 08:07:37

    Gelukkig , hij staat er weer . Super foto !
    Groetjes en goed weekeinde , Ingrid.

    Beantwoorden

  12. joseekool
    Nov 21, 2008 @ 08:47:56

    😉 Ingrid, ik denk zomaar dat hij schoentjes aan het vullen was😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

