Sint Maarten, Sint Maarten

popje-lantaarn2de koeien dragen staarten…..en om heel eerlijk te zijn, ík ook. Afgelopen zondag werd mijn laptop, en met mij die van vele anderen, getroffen door een op hol geslagen virusscanner. Met man en macht (hubby, mijzelf en JORIS)werd er aan een oplossing gewerkt, maar tot op heden nog geen resultaat. Morgen gaat Joris weer verder. Tot die tijd moet ik mij behelpen met de laptop van hubby…….daar gaat het maken van weblog weer anders dan ik gewend ben…bijvoorbeeld
woorden die maar ergens anders staan dan waar ik het wil, zucht..

Enfin, gister, op de naamdag van Sint Maarten heb ik dit geweldig leuke popje gemaakt. Eerst hebben touwpopje en ik elkaar een hele tijd zitten aanstaren, toen ineens wist ik welke kleren er moesten komen. Ik houd van duidelijke kleuren, ook voor mijzelf. Nu de kleintjes niet meer zo klein zijn mag zelfs een jaartafelpopje er flink uitspringen. Hoofddeksels mogen bij popjes, en bij mijzelf hihi, heel erg flamboyant zijn. De haardos weelderig. Zelf ben ik korter dan kort, maar in een grijs verleden ( grijs óók
al een beetje toekomst hihi) heb ik ook eens zo’n kleur haar gehad. Met passen en meten heb ik zo de dinsdag versleten, hier een beetje te klein, daar een beetje het knoopje scheef. Wij eten nooit tapas, maar gelukkig heb ik in de hobbylade wél tapasstokjes en heeft popje een lantaarnstok. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn project Tussendoor. En over een paar weken berg ik haar op….

Met dank aan ANNE MERIJNTJE voor de inspiratie van het lantaarntje. Dank ook aan hubby die de foto zo gemaakt heeft, dat het lantaarntje goed schijnt.

Nu maar hopen dat mijn laptop het weer gauw doet, kan ik ook weer eens bij jullie langs wapperen…….

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Nov 13, 2008 @ 12:49:37

    Práchtige foto!!!! En een prachtig popje! Je hebt dit bericht veranderd toch?? Gister meende ik iets anders te lezen én een andere foto. Of zie ik sterretjes???

    Beantwoorden

  2. Wilma
    Nov 13, 2008 @ 16:07:08

    Succes met je computer… heel vervelend altijd!!

    Wat een schat van een poppetje!!

    Beantwoorden

  3. Ingrid.
    Nov 13, 2008 @ 22:08:00

    Het staat juist erg lief zo die knoopjes die “een beetje ” (?) scheef zitten !
    Groetjes Ingrid.

    Beantwoorden

  4. mm
    Nov 16, 2008 @ 12:04:58

    Hij IS leuk !!!
    Ben weg van de ini mini knoopjes .
    Is zijn lijfje van ragers ?
    Heb geen idee hoe je deze poppetjes maakt.
    Zie een mooie link met materialen etc, eens snuffelen .

    JA, het lantaartje (((SCHIJNT))).

    Je hebt professionele hulp gehad
    Succes met de PC pericelen.

    Beantwoorden

  5. Nellie
    Nov 16, 2008 @ 13:41:25

    Ik ben het met alle commentaren eens.Het is eenhartstikke leuk popje. Ik sta er iedere keer weer versteld van dat je dat zonder patroon kan en ik vind dat je nu maar eens aan het breien gaat Zo’n leuke deken bijvoorbeeld (hi,hi)

    Lieve groeten van Nellie

    Beantwoorden

  6. Cobie R
    Nov 16, 2008 @ 19:16:47

    Wat is het een snoesje geworden , heel leuk , groetjes cobie.

    Beantwoorden

  7. Edith
    Nov 17, 2008 @ 15:05:34

    I wrote a whole story and forgot to ‘submit’ it…Here I go again.
    What a beautiful St. Martin, he is such a show stealer and what a star! And so are you for creating him…Open up a shop:
    *~Josee’s Uniekelingen*~
    *Once upon a timer*
    *Onetimers*

    Beantwoorden

  8. joseekool
    Nov 17, 2008 @ 17:56:41

    😛 Petra, ik had maar heel even een ander bericht, maar die browser wilde niet opslaan.😛 Wilma, dank je voor het compliment.😛 Ingrid, pietjes precies willen áltijd alles recht, maar je hebt gelijk het kan best, lijkt het nog meer een actie foto😉😛 Joris bedankt, ik wist wel dat je het leuk zou vinden😀😛 Marianne, het is een zgn. touwpopje, dus met armen en benen van touw en een romp, hoofd voeten en benen van hout.😛 Nellie, ik sta er zelf ook iedere keer versteld van, maar breien laat ik aan jou😉😛 Cobie, bedankt
    : Edith, thanks but no thanks😛

    Beantwoorden

Geef een reactie

