Het ligt er denk ik aan hóe

pict00291de kaboutertjes behandeld worden of ze je een beetje willen helpen. Ik heb mijn kaboutertjes 2 jaar geleden een stevig skelet van pijperagers gegeven. Stevig, om zware arbeid te kunnen verrichten. Ik heb ze ook van heerlijk warme kleding voorzien, wol nog wel…, niet te strak maar ook zeker niet te los. De koude herfstwind kan hen zo niet deren. Over baard-, en haargroei ben ik soepel gebleven, zo lang of zo kort als zij het zelf wilden. De vorm van hun mutsen konden ze geheel zelf bepalen, alleen hoe méér zij bewogen, hoe méér ik toch de viltnaald moest gebruiken om er enige vorm in te krijgen.  Een huis kregen zij erbij én een lantaarn. Over de kleur van de kleding hadden zij geen inspraak , dit zijn míjn kleuren en zo is het en anders niet. De hele herfst van 2006 hebben zij zonder morren op het kastje de bladeren geveegd, de één en dan de ander.   Zij moesten daarna het veld ruimen voor de herders, want het was tijd dat de schaapjes werden geteld. Vanaf dat moment is er nooit meer een jaartafel geweest. De kabouters liggen tussen de lavendelblaadjes in een doos in plaats van dat zij tussen de herfstbladeren staan.  Het is dáárom dat de kabouters míj niet helpen met het maken van mijn pompoenblok en INGRIDdoor háár kabouters wel geholpen wordt………het kan inderdaad verkeren, zucht.

Nu moet ik zelf maar weer puzzelen, ik heb natuurlijk weer geen patroon. Ik zou mezelf niet zijn als ik het wél met een patroon zou doen hihi. Het is lastig om de logcabin zó te krijgen dat het net lijkt of de pompoen een beetje rond is en dat is flink passen en meten. Eigenlijk heet dat een UITDAGING…alleen ben ik een beetje in de, figuurlijke, lappenmand en kom ik maar slecht tot handwerken.

Kan ik eindelijk eens lezen……nog net op tijd de uitleentermijn van de bieb boeken verlengd………

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anne
    Nov 05, 2008 @ 13:56:49

    wanneer ga je eigenlijk weer eens vilten??

    Beantwoorden

  2. Wilma
    Nov 05, 2008 @ 16:18:17

    Wat een schatjes!!!
    Dat komt erg mooi uit als ze je helpen!!!
    Waarom? Omdat ik er een aan het maken ben. Niet met vilt maar wel een kabouter… Of was het nu een kerstman?
    ;o)

    Beantwoorden

  3. Petra
    Nov 05, 2008 @ 22:02:31

    Heerlijk, die kabouters!!!! Wat hebben we gelachen die dag! Ik zal die van mij ook weer eens opsnorren, ze zitten nog in de doos! En die pompoen gaat vast wel goed komen jou kennende! Grappig heb je het verwoord, leuk!!

    Beantwoorden

  4. Cobie R
    Nov 06, 2008 @ 20:13:06

    Josee wat ziet jouw hoekje er leuk uit , en er is toch niets mis met je quiltwerk , groetjes Cobie R

    Beantwoorden

  5. marian'ne m
    Nov 07, 2008 @ 12:25:09

    Zo te horen is er niets met jouw behandeling !!
    Maar ook kabouterjes zijn wel eens moe.
    En bij I hebben ze zich wel errug uitgesloofd hoor !!;-))

    Ze zijn leuk en staan daar prima in het gezellige hoekje.

    OO lekker eigenwijs, daar houd ik van.
    Wat zelluf kan zelluf doen :-))

    Sterkte en lekker ontspannen lezen is ook LEKKER !!

    http://ingridsviltcreaties.web-log.nl/ingridsviltcreaties/2008/10/eindelijk-uit-d.html

    Ik sleep al een paar uur deze link mee.
    En hier is hij wel toepasselijk.
    Misschien ken je haar wel.

    Beantwoorden

  6. Anita
    Sep 26, 2012 @ 14:04:56

    Ja ze helpen niet altijd. Zijn soms moe van het uitgaan en feesten. Beterschap.

    Beantwoorden

Geef een reactie

