” Oh, dat zit verkeerd”,

zei Anne-Sterre toen ze langs liep en een blik op mijn werk wierp. ” De twee oranje/witte blokjes zitten verkeerd om” zei ze. Om eerlijk te zeggen heb ik toen wel even een beetje gejodeld omdat ik al twee keer het groene blokje eruit had gehaald om het vervolgens twee keer wéér verkeerd om er in te zetten. De derde keer zat het groene blokje dan eindelijk goed, tot de onheilstijding kwam. Pas toen ik net de foto ging maken dacht ik dat ik eigenlijk het groene blokje met de oranje blokjes tegelijk had moeten draaien, dat was een stuk eenvoudiger geweest en had me een hoop gemopper bespaard….ach ja, al doende leert men…. Ik naai het geheel met de hand en het wordt een blok dat bij de herfststitcheries komt. Het patroon van het blokje komt bij de QUILTBUS vandaan en heet leaves and diamonds.

Deze heerlijke stapel lapjes heb ik vrijdag op de handwerkbeurs in Rotterdam gekocht. Ik was in het aangename gezelschap van PETRA en COBIE en wij kwamen regelmatig MONIQUE tegen. Het was een fijne dag, lekker struinen en heerlijk aan de stof zitten. Het achterste rijtje zijn kerststofjes, de drie middelste zijn flannelletjes van ATELIER BEP en de 12 meter (slik) biasband heb ik bij HIP HANDWERK gekocht. Het enige minpuntje was dat de catering te wensen overliet, d.w.z. dat er bij de catering té weinig gelegenheid was om de vermoeide pootjes even tot rust te laten komen. Een ander minpuntje vond ik dat de paden te smal waren waardoor je, ongewild, steeds tegen anderen aanloopt.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Natascha
    Okt 26, 2008 @ 18:30:12

    Ik kon je hier bijna horen joddelen ( grinnik ) maar gelukkig is alles weer goed gekomen.
    En wat een mooie schatten heb je weer meegenomen van de beurs,Je handen zullen wel jeuken om hiermee aan de slag te gaan….

    Groetjes natascha

    Beantwoorden

  2. Petra
    Okt 26, 2008 @ 21:50:04

    Ooohhh…dan ben je ff niet blij! Maar ik vind het er heel kunstig uitzien!!! Ik zeg het nog een keer…ik zie dat nog niet zitten hoor, al die kleine priegeltjes. Het resultaat mag er zeker zijn…prachtig!!!!

    Beantwoorden

  3. Wilma
    Okt 27, 2008 @ 16:09:26

    Oh wat vervelend!! Maar als het dan weer goed zit ben je alleen maar weer blij dat je het hebt veranderd…

    Mooie aanwinsten!!

    Beantwoorden

  4. marian'ne m
    Okt 28, 2008 @ 10:13:39

    OO ja wat errug !!
    Dat zou mij ook gebeuren ;-))

    Mooi blok en wat een lekkere aankopen.
    12 m biasband !!??? …een doel !!??

    Beantwoorden

  5. joseekool
    Okt 30, 2008 @ 23:09:29

    🙂 Natascha, mijn handen jeuken heel vaak.😛 Petra, tegenwoordig hoe kleiner, hoe fijner🙂 Wilma, ik ben idd blij dat ik het heb uitgehaald.😛 Marianne, 12 meter klinkt heftiger dan 2x 6🙂

    Beantwoorden

  6. inge
    Nov 04, 2008 @ 09:45:09

    oei achteruitnaaien is nooit leuk hé! maar achteraf is het resultaat dan wel veel mooier natuurlijk!
    je hebt een mooie buit mee van de handwerkbeurs!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

