Nog een beetje voortbordurend

op mijn laatste bericht, laat ik mijn nieuwste aanwinsten zien. Gelukkig is er altijd wel ergens een markt waar je iets leuks kunt kopen, dus nog voordat ik vrijdag naar de beurs in ROTTERDAM  ga, ben ik al binnen. Op het Spuiplein trof ik de achterkant van mijn lentequilt. Die vrolijk groen/wit gestipte komt daar mooi voor in aanmerking. Roze lapjes komen bij altijd van pas..ik houd erg van roze en rood. Bij de blauw gestipte stof kwam iets winters naar boven borrelen, iets met sneeuw wat naar beneden dwarrelt… Na kort overleg met PETRA, die ik op de lapjesmarkt tegenkwam, was ik al gauw overstag. Als laatste, bovenop de stapel, ligt een bijzondere lap met harten en rode ijskristallen, dáár kan ik vast wel wat redwork bij vinden….Inmiddels is alles gewassen en gedroogd…en kwam er aan dit hele bericht, ondanks het voortborduren, geen kruissteekje te pas…

Tussen het verzinnen door maak ik ook nog weleens wat, zoals deze pompoenquilt. Het is een verrassingspakketje van GRANDMA’S KITCHEN  en door mij een beetje veranderd.

 

In huis ben ik ook wat meer van zomer naar herst gegaan, ik heb de LENTEPOSTERS vervangen door HERFSTPOSTERS  van SILKE LEFFLER. Ik vind (en mijn gezinsleden dan ook, hihi) dat zij erg leuk tekent. In plaats van posters neem ik gewoon geschenkpapier en lijst dat in, stuk goedkoper en net zo leuk. Het geschenkpapier komt bij PAPIER-ROYAAL vandaan. Het is hier om de hoek en een aantal jaren lang kwam ik daar met grote regelmaat, toen het “handwerken” op een andere manier met “handen werken” was. In die tijd maakte ik een grote verzameling doosjes, dozen en mappen. In een ander bericht daarover meer.

Het wordt tijd om aan het avondeten te beginnen, vandaag staat er kaasfondue op het menu. Dochterlief mocht kiezen omdat zoonlief op kamp is…..

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Natascha
    Okt 20, 2008 @ 17:51:56

    Ondanks dat je geen steekje geborduurd heb, ben je zo te horen wel heel erg creatief in gedachten geweest, je heb tenminste al voor elk stofje een einddoel….

    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  2. Petra
    Okt 20, 2008 @ 19:29:44

    goede keuze van dochterlief, yammie!! erg leuk die posters! en dat bovenste lapje…dáár had ik nou een mooie treeskirt van kunnen maken! Dat bedenk ik dan nu hé…als de markt weer weg is!

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Okt 21, 2008 @ 09:24:23

    Ik zocht het bordurwerk !!;-)

    Heerlijk een voorraad stof , kan nooit kwaad.
    leuk hefst quiltje.
    Dat maatje is net leuk voor mij .
    Maar jij hebt er meer werk van gemaakt.

    Mooie papier link.
    Had ik deze nu bij Betty gezien of waren dat weer andere linken, even kijken. DD is papier freak !!
    Idd grappige tekeningetjes.

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Okt 21, 2008 @ 09:30:59

    @ natascha, lekker iets bedenken is ook “werken”😛
    * Petra, da’s nou jammer, misschien in Rotterdam iets gelijkwaardigs te vinden😀
    # Marianne, dat noemen ze foppen en lokken, met zo’n titel.🙂 kleine maatjes quilt zijn ook leuk. de papier link had ik eerder al bij betty geplaatst…..

    Beantwoorden

  5. Cobie R
    Okt 21, 2008 @ 19:01:13

    Leuke kleuren stofjes , ga je ook nog iets kopen vrijdag ? groetjes cobie R

    Beantwoorden

  6. joseekool
    Okt 22, 2008 @ 19:05:52

    @Cobie, ik denk dat ik zeker nog meer ga kopen😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

