De regen zwiept

tegen het raam, blaadjes dwarrelen ons om de oren en al vroeg moet er een lampje aan. Met het vallen van de blaadjes ook weer meer herrie van de tram die door de straat rijdt; anders wordt het geluid door het bladerdak geabsorbeerd. In de tuin van de benedenbuurman zijn de Vlaamse Gaaien klaar met het leegeten van de Tamme Kastanjeboom. Het was een genot om naar te kijken. Net als Liesbeth van de CROWNSTITCHES  kan ik helaas geen foto laten zien… Misschien wordt het  nu eindelijk écht een keer herfst. In ieder geval wordt het tijd  om eens op te biechten dat niet  mijn Oud Hollandsche Geval mijn eerste patchwork poging betrof, maar deze vrolijke rood/roze/groene; echt één met lentekleuren. Juist vanwege die lente kleuren is het onder op de stapel gekomen. Met gepaste trots presenteer ik u mijn eigen W.I.P of U.F.O, wie het weet mag het zeggen….Het zijn stoffen van de markt, eerst gewassen en daarna in ruime banen gesneden. Vrolijk aan elkaar genaaid en bij tegenvallend resultaat resoluut het mes er door heen om het vervolgens op een andere manier weer aan elkaar te naaien. Uitzonderlijke maten hebben de blokken ook, 28 cmx 28cm. Inmiddels ben ik aardig vergeten wat de totaal maat moet worden maar dat zie ik wel weer als ik er mee verder ga. In de herfst en winter hoort er eigenlijk een passender quilt op de voeten, één met hersftblaadjes of in de winter één met sneeuw…

Volgende week hebben de kinderen hier herfstvakantie, behalve dat zoonlief op sportkamp gaat, hebben we geen plannen. Gelukkig zijn wij van de zomer al naar de BATAVIAWERF geweest. Het is treurig dat er zoveel werk verloren gegaan is waar zo lang en hard aan gewerkt is.

In de herfstvakantie ga ik  met PETRA en COBIE naar de quiltbeurs in Rotterdam….hihi, nog maar een paar nachtjes.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rob
    Okt 15, 2008 @ 18:05:31

    …tussendoor kijk ik even hier en het ziet er weer leuk uit en leest lekker weg…Rob.

    Beantwoorden

  2. Petra
    Okt 15, 2008 @ 21:07:03

    Ja leuk, ik heb er zin in!!! Deze blokken werden toch een lekkere quilt voor op de bank tijdens de koude wintermaanden die komen gaan!!!???? Ik vroeg mij laatst idd af of je voeten al warm kunnen worden. Geen winterse kleuren maar wel erg leuk!!!

    Beantwoorden

  3. Wilma
    Okt 16, 2008 @ 06:22:02

    Wat heerlijk om lekker erop uit te gaan!!!

    Veel plezier daar…..

    Beantwoorden

  4. Cobie R
    Okt 16, 2008 @ 18:44:07

    Hoi Josee wat het gaat worden , zien we nog wel , ik heb ook heel veel zin in de quiltbeurs , groetjes cobie R

    Beantwoorden

  5. Natascha
    Okt 16, 2008 @ 19:18:50

    Nu de dagen weer langer en korter gaan worden komen meestal ook weer de donkere kleuren wat meer naar boven, dus wat heerlijk om deze blije kleuren voorbij te zien komen. Lekker fris en fruitig…
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Okt 19, 2008 @ 14:08:58

    Leuk !!

    Juist lekker om met dat sombere weer met wat kleur te werken.
    Ook een knap eerste quiltstuk hoor !!

    Ik ben met kleiner bezig en zit aardig te tobben😉

    Beantwoorden

  7. joseekool
    Okt 20, 2008 @ 15:05:08

    😛 dank je Rob😛 bij mijn volgende bericht kun je wat nieuwe aanwinsten zien Petra😛 Wilma, plezier hebben dát komt wel goed.😛 ik heb er ook zin in Cobie😛 ik houd ook van fris en fruitig, Natascha😛 volgens mij ís quilten vooral tobben Marianne😛
    😛 het is heel erg van de werf Joris.

    Beantwoorden

  8. marian'ne m
    Okt 21, 2008 @ 09:18:00

    Vinden wij TOBBEN leuk !!??

    Beantwoorden

  9. joseekool
    Okt 21, 2008 @ 09:41:17

    😛 jaaaaaaaaa wij vinden dít soort tobben heel leuk🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

