Pompoenen in overvloed,

herfst stitcherie

 

alleen niet om te eten…Hier in huis worden pompoenen om te eten wat minder gewaardeerd. Dochterlief heeft een levensbedreigende allergie en daarom komen er geen pompoenen meer in huis. Pompoenen om te maken daarentegen, dáár kan ik maar geen genoeg van krijgen. Vandaag heb ik deze leuke redwork afgemaakt, HIER komt het patroon vandaan. Redwork is pas écht Redwork met Red, maar een iets gematigder toon rood om te stitchen vond ik leuker bij de lapjes kleuren die ik bij het patroon had uitgekozen. Hoe ik het verder af ga maken weet ik nog niet, maar dat borrelt vandaag of morgen wel omhoog….Eerst wil nog ik  een andere redwork  in herfstsfeer maken…Gisteren kreeg ik het verrassingspakketje van GRANDMA’S KITCHEN binnen, ook geheel in pompoenen stijl. Op de foto hiernaast, uit 2001 toen ik nog jaartafels maakte, kun je een van mijn eerste pompoenen zien. Die heb ik van lontwol gewikkeld en daarna met draden heb ik de vorm erin gemaakt. Oók ridder Joris staat daar met DEN DRAECK te vechten. Later heb ik een draeck van wol geprikt. Binnenkort zal ik de doos met jaartafel spullen eens te voorschijn halen en wat foto’s maken.

Inderdaad staat er op deze foto wel een echte pompoen, opdat moment had de allergie voor pompoenen zich nog niet aangediend…..Voor meer informatie over allergie kun je op het ALLERGIEPLEIN kijken.

Als je nu ff je ogen dichtdoet dan kun je de speculaas ruiken die bijna de oven in gaat, nu staan de verschillende smaken nog te mengen….mjammjam. De speculaas van gisteren is al weer op………

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anne
    Okt 04, 2008 @ 08:47:28

    Gezellig die jaartafel!!
    De speculaas is alweer bijna op,het is zo lekker😛

    Beantwoorden

  2. joseekool
    Okt 04, 2008 @ 09:25:33

    @anne😛

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Okt 04, 2008 @ 13:01:37

    Wat een lief plaatje !!
    Gelijk de link opgeslagen😉

    Joh, nooit gehoord van die allergie.
    Dat is niet fijn, hoe ontdek je dat.
    Gelukkig is pompoen niet onze dagelijkse kost.

    fijn weekend, met(?) die heerlijk speculaas !!

    Beantwoorden

  4. Wilma
    Okt 04, 2008 @ 17:47:52

    Wat een schattig werkje tussendoor!!!

    Beantwoorden

  5. Cobie R
    Okt 05, 2008 @ 19:15:15

    Wat ziet het er gezellig uit josee en hem nu maar afmaken , groetjes cobie R

    Beantwoorden

  6. Natascha
    Okt 05, 2008 @ 19:38:31

    Gelukkig dat je pompoenen ook nog in allelei andere varianten kan krijgen, stof, vilt, keramiek…zo kun je toch nog pompoenen in je huis hebben, en zeg nou zelf, deze vruchten geven in deze tijd van het jaar zowel in als rondom het huis wel een heel fijn sfeertje.
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  7. joseekool
    Okt 08, 2008 @ 12:05:02

    * marianne, allergie ontwikkelt en als klein meisje is pinda- en notenallergie al uit bloedproeven gebleken. de rest van haar waslijst is proefondervinderlijk en niet allemaal een “echte” allergeen, maar wel zeer vervelende overgevoeligheid.
    dank je, het is zeker een lief plaatje, als je hem zelf gemaakt hebt wel ff laten zien😛
    #wilma, er komen nog meer van die schattige werkjes.
    ^cobie, eerst nog een andere maken.
    @natascha, het brengt idd heel veel sfeer in het huis.
    * anne en joris, het recept van de speculaas kun je vinden in mijn kookboekje😛

    Beantwoorden

  8. Edith
    Okt 12, 2008 @ 14:50:59

    Hi, I wish I could say that the Speculaas was heerlijk…sadly enough I can’t even ZSZSZSMELLL it…but I can remember it!!!
    SO, please send me the receipe so I may fill my house with the delicious smell.

    Beantwoorden

  9. lupineke
    Jan 13, 2013 @ 13:55:01

    Heerlijk Josee, ik ruik het hier die speculaas!! Wat ontzettend leuk je pompoenenplaatje, heerlijk om te doen ook dat stichen! Balen van die allergie, want ze zijn erg lekker! Heb je gezien dat ik je lapje gebruikt heb? Nog bedankt!!! Fijne zondag, lieve groet!

    Beantwoorden

Geef een reactie

