Dit raakt kant, en ook al bijna

wal. In den ouden doos vond ik een foto van een eerdere hobby; kantklossen. In 1986 deed ik dat met mijn moeder op de Volksuniversiteit van Utrecht. We kregen les van een man, dat op zich vond ik al bijzonder. Het klossen zelf vond ik aardig ingewikkeld, pfff al die klosjes iedere keer weer in de knoop. Ik heb het maar 2 seizoenen gedaan en daarna heb ik de brui eraan gegeven. Het kantkloskussen en de klosjes heb ik nog steeds, het was een rib uit mijn lijf en dan is het zonde om het weg te doen... Uit allerlei spelonken heb ik de resultaten opgediept, gewassen en gestreken voor de foto. Ik zag zelfs nog een  fout, maar ja in dit geval nemen gekloste zaken geen keer……..

Voor meer info over kantklossen kun je hier verder kijken.

 

Vandaag wat meer foto’s in het bericht, want terwijl ik zocht naar de kantklosfoto’s kwam ik  nog een andere foto tegen van “ohoh, ik stond laatst voor een poppenkraam” en zo zag ik dat ik de eerste roze pop van voren ben, nu duidelijk herkenbaar en niet langer verstopt achter de jongedame met het rode haar……   

Gaande dit bericht vraag je je misschien af wat dan nog de wal gaat raken…Als laatste wil ik graag dit ontzettende leuke boek laten zien.  Het is natuurlijk Sinterklaas die al bijna  (jaja hij is er eerder dan je denkt) aan wal komt. Een week of wat geleden kregen wij dit boek in de winkel binnen. Vorig jaar was het er ook al maar toen heb ik het niet gezien. Het is echt een aanrader voor kleine en gróte kinderen… Een kijkje binnenin? Sla het boek maar open en geniet.  Een zak pepernoten erbij, kopje thee en het weer doet de rest….Wij gaan van de week maar vast lootjes trekken denk ik……..

Het boek heet Sinterklaas, is geïllustreerd door Charlotte Dematons en is uitgegeven door Lemniscaat.

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Sep 30, 2008 @ 17:01:58

    het kant ziet er wel ‘echt’ uit maar het lijkt me idd een klus. ga je het nog een keer oppakken??? Anders zou je de boel zomaar kunnen verkopen…toch?? scheelt weer ruimte hihi!! Annabel en ik zien duidelijk dochterlief in de foto van jou! Leuk hoor!!! En dat boek…ik denk dat ik dat …nee, ik weet het zeker!!!! een prachtig verjaarskado voor een sint en pietlievend mannetje hier!!

    Beantwoorden

  2. nicole
    Sep 30, 2008 @ 17:04:32

    wat een geweldig boek!!!!! komt zeker op mijn verlanglijstje! En dat kantklossen lijkt me geweldig maar mij te ingewikkeld!

    groetjes Nicole

    Beantwoorden

  3. joseekool
    Sep 30, 2008 @ 17:18:36

    * mijn kloskussen verkopen petra hihi, ik wist wel dat je dat zou zeggen. voor je kleine mannetje is het zo’n leuk boek..tsja, leuk hé die foto….
    # klossen is idd. wel wat lastig. ook voor jou nicole een geweldig boek

    Beantwoorden

  4. Cobie R
    Okt 01, 2008 @ 14:13:56

    Wat een leuke foto,s Josee en dat kantklossen moet ik ook weer eens op pakken , groetjes Cobie.

    Beantwoorden

  5. joseekool
    Okt 01, 2008 @ 14:23:12

    # Cobie, jíj hebt natuurlijk ook een kussen. Wat heb jij zoal gemaakt?

    Beantwoorden

Geef een reactie

