Oud Hollandscher dan

“Ik stond laatst voor een poppenkraam”,  kan bijna niet. Een foto uit den ouden doos. Dit is een rolschaatsshow uit, denk ik, 1968/1969.  De rolschaatsclub maakte deel uit van het buurthuis, de Culturele Ontspannings Vereniging, opgericht door  mijn  opa, Hugo Kool. Opa is sinds jaren dood, maar de COV bestaat nog steeds.

Op de foto heb ik mijzelf als derde pop van voren herkend. Mijn ouders hebben deze foto onlangs gekregen. Mijn vader begeleidde de show met muziek, bandrecorder toen nog, en mijn moeder naaide, samen met andere moeders, de kostuums voor de show. Dit was slechts een onderdeel van de show. Oók bijvoorbeeld The Sound Of Music is opgevoerd. Zonder mij dan, ik was nooit erg vast ter rolschaats…….als pop had ik tenminste nog een beetje houvast aan de doos hihi. De show ging ook op tournee, bijvoorbeeld naar het zuiderpark in Den Haag. Deze foto is bij ons voor de deur gemaakt, Zuilen, Utrecht. In de winter, toen er nog écht winters waren (ik wil dat óók gewoon een keer zeggen hihi) kwam de vrijwillige brandweer van Zuilen het plein onder spuiten en konden we schaatsen, nou ja, anderen dan want ik was ook niet zo vast ter schaats…

Voor meer info over kinderversjes kun je hier kijken. Zelf vind ik kinderversjesboeken erg leuk, vooral als de boeken geïllustreerd zijn door RIE CRAMER of HENRIETTE WILLEBEEK LE MAIR

Gisteren ook nog heerlijke speculaas brokken gebakken. Oók wel Oud Hollandsch denk ik. Echt tijd om oud te worden heeft de speculaas weer niet gehad, voor ik weer keek was het alweer op. De één neemt steeds een hapje krachtvoer bij het langslopen en de ander heeft het nodig als hij kinderpostzegels met een vriendje gaat verkopen……..bak ik tóch gauw weer een bakplaat. Het bordje is trouwens wel weer oud, dat is nog van mijn oma, van die opa van de COV….

Bijna ben ik klaar met doorpitten, nog maar 2 blokken te gaan….

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Sep 26, 2008 @ 19:46:55

    Je ziet dat je quilt doorgepit is, leuk hé…het ziet er mooi uit! Lekkrrrr speculaas, Mette gaat het ook weer bakken. Leuk die foto, hihi, ook ik was een ramp op zowel schaats als rolgebeuren!

    Beantwoorden

  2. marian'ne m
    Sep 26, 2008 @ 22:20:49

    Leuk de foto.

    Ja lekker Hollands, altijd goed !!

    Hee zie nu dat je het stelletje 2(?) keer hebt gemaakt, leuk.
    Het vlot lekker hé !!

    Neem een stukje koek mee
    >>>>>>>>>>>>>>>

    Beantwoorden

  3. Anne
    Sep 27, 2008 @ 11:57:10

    Je quiltje wordt erg leuk!!

    Leuke rolschaats foto, ik zou het niet kunnen😛

    owja…de speculaas was heerlijk!!

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Sep 27, 2008 @ 15:29:37

    @petra, mmmmette lekker bakken.
    @marianne, klopt ik heb het stelletje ook gespiegeld, dat komt leuker uit met het middelste blok. tjsa die koek hoe kan die nou mee😀
    @anne, jíj was idd die van het krachtvoer😛

    Beantwoorden

  5. Cobie R
    Sep 29, 2008 @ 17:58:21

    Dat ziet er lekker uit Josee , en wat een leuke foto groetjes Cobie R

    Beantwoorden

  6. Edith
    Sep 29, 2008 @ 18:34:55

    JAAAA, dat weet ik nog zo, al dat rolschaatsen.
    Zie je ook die mini- skirt die Trudie Dos (ofzo) draagt…is weer in.
    Dat recept voor die speculaas moet zeker naar mij toe komen, het ziet er lekker uit…en smaakt het nog goed ook? Sure!

    Beantwoorden

  7. joseekool
    Sep 29, 2008 @ 19:34:30

    * Edith, there’s more where that came from, piccies wiv u so stay tuned😛

    Beantwoorden

  8. joseekool
    Sep 29, 2008 @ 20:23:57

    * dank je cobie. ik ben zelf ook heel blij met de foto van de poppenkraam.

    Beantwoorden

Geef een reactie

