De eerste blokken,

ohoh wat zitten deze scheef aan elkaar en ohoh wat jammer vind ik dat nou. Ik had een geweldige voorstelling van zaken gemaakt, maar het wordt tóch een beetje anders. Het blijkt wel dat het naaien écht heel nauwkeurig moet. Een paar keer één mm. verschil maakt al gauw een aantal mm. verschil………..Ik had het  leuker gevonden om bij de tussenbanen ook het stipje van de oud hollandse stof te zien, maar omdat in één van de boeken stond dat het gebruikelijk is om een tussenbaan niet meer dan zoveel cm breed te maken ben ik daarvan afgestapt. Ik kan het natuurlijk uithalen,  maar of de stof dat nou nóg een keer kan waarderen durf ik te betwijfelen, dus laat ik hetzo.

Van vriendin M. mocht ik het ook niet uithalen, zij zegt dat ik het als proef verder af moet maken en dan zo kan bekijken waar ik een volgende keer  beter op moet letten. Zij kan fantastisch naaien. Met menig moeilijk project heeft zij mij uit de brand geholpen. Ik denk aan een euritmie jurk en aan een handpop ezel die ik ooit voor meester maakte. Ik kocht een keer in Engeland een lap gordijnstof en meteen zag zij er mogelijkheden in om, voor zowel haar zoon als de mijne, een mooi ridderpak te maken.  Helaas heeft mijn zoon nooit van verkleden gehouden en heeft hij het eigenlijk nooit aangehad.  Beer de Boot vindt het geen probleem om even model te zitten voor de foto.

Vandaag ook nog heerlijk met vriendin M. in de stad geweest, wel 4 broeken voor mij gescoord. Laat de herfst maar komen……………..

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Sep 18, 2008 @ 20:45:34

    Nee joh…nog heel even een late mooie nazomer! Hihi…die aap achter Beer…schitterend! Mooi riddersjasje trouwens! En zoals ik je al eerder zei…je blokken wijken echt af van elkaar en dat vind ik een stuk minder erg dan ‘net’ niet.

    Beantwoorden

  2. lut
    Sep 19, 2008 @ 06:36:12

    Leuk quiltje en heel mooi ridderpak! Fijn weekend.

    Beantwoorden

  3. Cobie R
    Sep 19, 2008 @ 16:19:00

    Niet uithalen Josee , het is zo leuk als je later het verschil is , en deze ziet er toch goed uit , groetjes Cobie.

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Sep 20, 2008 @ 20:33:27

    beste lezers, ik laat het in elkaar!!
    dank voor uw advies.

    Beantwoorden

  5. rob
    Sep 22, 2008 @ 20:06:50

    hoewel geen olympisch record, toch een mooie score, ook wat de blokken betreft!

    Beantwoorden

Geef een reactie

