Oók een primeur,

de Gouden Koets zónder Koningin. Mét Koningin heeft iedereen nu wel gezien. Ik zet de foto er vooral in omdat ik hem zo goed geslaagd vind, boven de hoofden van de mensen voor mij en tóch scherp. Zoals ik al eerder schreef, ga ik ieder jaar even kijken bij de Koninklijke Stallen. Ik vind het leuk en het is om de hoek.  Alles wordt dáár opgesteld. Eerst alle paarden het binnenterrein op, om vervolgens 10 min. later weer naar buiten te komen mét de koetsen.  Het kost een hoop geld, much ado about nothing zoals Shakespeare al zei, maar het is een bijzondere traditie.

 

  Een ander plaatje dat ik jullie niet wil onthouden, is het plaatje van de poepzuiger. Netjes achter de hekken stond het karretje te wachten om dírect nadat de paarden bij de Stallen vertrokken waren aan het zuigen te gaan…….Het werkt prima die poepzuiger, maar erachter fietsen of inhalen is minder prettig. Petje af dus voor de poepzuiger…

 

De troonrede kan nagelezen worden in de krant en zal verder door menigeen van commentaar worden voorzien, dus daar zal ik het niet over hebben.               

Ondertussen, en tussendoor, heb ik bijna al mijn onderdelen voor mijn Oud Hollandsch Geval af. Het wordt nog een beetje worstelen, omdat alle onderdelen afwijken in maat. Zo blijft het voor mij een uitdaging, ahum ppfff……    

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anne
    Sep 16, 2008 @ 14:46:21

    Ik ben ook bij de stallen gaan kijken maar ik heb je niet gezien hoor.

    Beantwoorden

  2. lut
    Sep 17, 2008 @ 06:19:14

    Je blokken zijn heel mooi!

    Beantwoorden

  3. joseekool
    Sep 17, 2008 @ 15:41:49

    dank je voor het compliment lut

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Sep 17, 2008 @ 15:44:36

    jij keek ook niet naar mij anne, hihi

    Beantwoorden

  5. Cobie R
    Sep 17, 2008 @ 16:51:12

    het zijn zeker mooie foto,s en je rode lapjes vind ik enig Groetjes Cobie R

    Beantwoorden

  6. joseekool
    Sep 17, 2008 @ 19:25:27

    dank je cobie, ik ben ook wel tevreden.

    Beantwoorden

  7. rob
    Sep 17, 2008 @ 20:04:46

    josee, het ziet er verzorgd uit met de tekst links en rechts van de foto’s!

    Beantwoorden

  8. joseekool
    Sep 17, 2008 @ 20:18:33

    dat het er zo verzorgd uitziet komt ook een beetje door de poepzuiger hihihi

    Beantwoorden

  9. Wilma
    Sep 18, 2008 @ 08:23:06

    Heel erg mooi!!
    Dat is inderdaad een uitdaging!!
    Fijne dag….

    Beantwoorden

  10. Petra
    Sep 18, 2008 @ 14:23:15

    ik heb alleen op tv gekeken, Florijn genoot van de paarden!

    Beantwoorden

  11. Petra
    Sep 18, 2008 @ 14:23:44

    o ja, en natuurlijk heel mooie blokken…dat wordt vast heel leuk!!!

    Beantwoorden

  12. joseekool
    Sep 18, 2008 @ 14:32:55

    t.v. kijken is natuurlijk ook leuk, waarschijnlijk ziet Florijn dan zelfs meer.
    Met de blokken doe ik mijn best.

    Beantwoorden

Geef een reactie

