Nog net voordat de hongerige wolven

thuiskwamen uit school, kon ik  een fotootje maken van de appelcake.  Het hele kleine cakeje is voor de buurman. Beter een goede buur, dan een verre vriend. Net als liefde gaat ook vriendschap met gemak door de maag….  Ik bak meestal ruim én omdat dat voordeliger is in ovengebruik én omdat het anders op is voor je kunt zeggen ik neem nog een stukje….Zucht, echte hongerige wolven hier. Gelukkig is dat ook zo met de dagelijkse portie groenten en fruit.  Ik weet, het klinkt overdreven 10 komkommers, maar na een week zijn ze schoon op. Ook de tomaten bijvoorbeeld, zijn nu heerlijk zoet en rijp. Bij de koffie kan ik mij al verheugen op een bruine boterham met kaas, tomaat en radijs. Daarboven op een flinke mep peper en wat zout.  Op dinsdag kijk ik al uit naar woensdag, dan is er weer boerenmarkt in de stad en kan ik weer verse voorraad halen.  Iedere week dezelfde mensen,  óók daar kijk ik naar uit. Met sommigen heb ik een ware vriendschap opgebouwd. Het begint met het uitwisselen van een recept en het eindigt met vakantiekaarten sturen…….

In een eerder bericht schreef ik al, dat patchen veel gepuzzel is. Inmiddels ben ik erachter dat je behalve goed moet kunnen puzzelen óók inzicht nodig hebt. Ik heb dit blok uitgehaald omdat het verkeerd om in elkaar zat. De ganzen vlogen de verkeerde kant op. Nu het weer opnieuw in elkaar zit vraag ik mij af of ik het blok misschien gewoon had moeten draaien….Ach, al doende leert men. Gelukkig heb ik mijzelf in de loop der jaren geleerd om wat geduldiger te zijn en om te accepteren dat het de eerste, de tweede en soms ook géwoon nog een derde keer mis mag gaan. Scheelt een hoop stress en ik houd plezier erin.

Ondertussen staat er ook al een herfstige stitchery op stapel, daarover op een ander moment meer.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Sep 06, 2008 @ 20:43:49

    leuk, een herfststitchery!!! Bij mij zijn het muffins geworden omdat de appels op waren. Maar deze cake ziet er heerlijk uit!!

    Beantwoorden

  2. lut
    Sep 07, 2008 @ 09:16:06

    Je cake ziet er heerlijk uit. En ja, komkommer gaat er bij mij ook altijd in. Fijne zondag!

    Beantwoorden

  3. Anne
    Sep 07, 2008 @ 09:36:20

    De cake was idd heerlijk!!

    Beantwoorden

  4. Cobie R
    Sep 07, 2008 @ 20:50:16

    Jose wat is het mooi , rood maakt het zo apart vind ik altijd , en die cake ziet er ook heel lekker uit ,groetjes Cobie R

    Beantwoorden

  5. joseekool
    Sep 07, 2008 @ 21:01:15

    de cake was inderdaad heerlijk, gauw maar weer naar de markt. misschien zijn er dan al goudreinetten te krijgen. wordt vervolgd

    Beantwoorden

  6. Edith
    Sep 13, 2008 @ 17:55:28

    Did I mention yet that I love cake?
    What a great picture..and thanks for explaining about the geese.
    I can see that now…too.

    Beantwoorden

Geef een reactie

