Heerlijk, een dagje alleen

thuis. Kinderen naar school, echtgenoot ook weg en dan heb ik het rijk hélémaal voor mijzelf alleen. Zelf bepalen wanneer ik wat en hoe doe (dat bepaal ik anders ook, maar dát hoeft natuurlijk verder niemand te weten, hihi). Na de gebruikelijke huishoudelijke klusjes weer verder gegaan met mijn Oud Hollandsch Geval. In de zomervakantie heb ik eerst deze gezellige Oud Hollandsche kinderen gestitched en nu zoek ik er bijpassende quiltpatronen bij. Op de foto is Dutchman’s Puzzle te zien, deze heb ik gisteravond gemaakt. Het blijkt wel dat quilten (vooral voor een beginner) écht puzzelen is, want nu zie ik pas(terwijl ik er een foto van maakte) dat mijn volgende blok Flock of Geese verkeerd om aan elkaar zit……………halen we het ff uit en doen het overnieuw.

Dat de zomer vertrekt en het al een beetje herfstig wordt kun je, behalve aan het weer, ook merken aan het groente en fruitaanbod. Mij is, helaas voor de kinderen, al medegedeeld dat het afgelopen woensdag écht de laatste stekkomkommers van het zomerseizoen zijn. Ik nam er maar weer 10…. Er komt natuurlijk wel iets anders voor in de plaats. Heerlijke maïskolven en de eerste Bramley appels. Morgen wil ik daar een gekruide appelcake van bakken.

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Cobie R
    Sep 04, 2008 @ 13:57:40

    Josee wat ziet het er gezellig bij jou uit , welkom , groetjes Cobie R

    Beantwoorden

  2. Petra
    Sep 04, 2008 @ 20:45:15

    heb jij al mais? Lekker, ga ik ook weer kopen! Mooie foto van je groenterek en natuurlijk je mooie leuke hollandse werkje!

    Beantwoorden

  3. lut
    Sep 05, 2008 @ 05:38:27

    Wat heb jij een leuke blog en mooie foto’s!

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Sep 05, 2008 @ 09:32:42

    dank jullie voor de complimenten.

    Beantwoorden

  5. Edith
    Sep 13, 2008 @ 17:46:50

    Yes dear, make an apple cake with your Bramley’s.
    Why not try that delicious CRANKS recipe…you know, the one from the summer fair…for me the cake mixture outweighs the apples…or shouldn’t I have said that?

    Beantwoorden

  6. Edith
    Sep 13, 2008 @ 17:53:18

    Cucumbers make you wee and burp a-plenty!

    Maybe that’s just me.

    Beantwoorden

  7. marian'ne m
    Sep 22, 2008 @ 17:13:42

    Hallo Josee, ook even bij jou kwebbelen !!;-)

    Ja ik heb hier al een paar keer gekeken via Wilma dacht ik.
    Ook in rood zó leuk hé.

    Las je getob met de lapjes, ben daar ook niet zo goed in . Maar het ziet er énig uit hoor.
    En ja van uithalen gaat die dunne stof niet vooruit.
    Lekker zo laten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

