mag ik ff voorstellen

Dit is Lodewijk, onze kater uit het asiel. We hebben hem bijna een jaar en dachten al die tijd dat hij al bijna 7 was. Vorige week voor de jaarlijkse prik naar de dierenarts en hij wist ons te melden dat hij hooguit 4 jaar oud is. Allemaal zijn we helemaal blij met Lodewijk. Recentelijk gaan er geruchten in het gezin dat er eentje bij zou moeten komen. Bij Petra, http://hetjaarrond.web-log.nl/ gebeurt dat zowat iedere week. Zucht, aan de ene kant lijkt het me heel leuk, aan de andere kant lijkt het me voor Lodewijk niets. Hij is zo bang, als de deurbel gaat zit hij ín de rugleuning van de bank, als je onverwacht opstaat of je jas aanhebt wordt hij bang. Op andere momenten is híj helemaal niet bang en staan wíj juist doodsangsten uit. Pas terug, tijdens het kijken van Lassie -tóch al een spannende film- had hij ineens een uitstapje naar het balkon van de buren gemaakt. 2 Hoog en gewoon van de ene reling naar de andere gesprongen. Hij zat daar maar op het balkon, terwijl de buren net verhuisd waren. Hele visioenen van de brandweer met ladderwagen zag ik voor mij. Gelukkig kwam hij uit zichzelf weer terug…Hij is ook heel aanhankelijk, als we terugkomen van een week weg, miauwt hij rustig 9 uur achterelkaar en is dan daarna volkomen schor. Gaat er slechts 1 persoon een aantal dagen weg, dan is hij zó beledigd dat hij je dagenlang de rug toe keert. Zijn favo plek is tegenwoordig ’s nachts met zíjn hoofd op míjn hoofdkussen en zijn poten onder mijn hoofd…………………..

Gisteren deze mooie hortensia’s gekocht. Prachtige herfstige tinten en het past prachtig bij de lapjes die ik al eerder kocht. Ik krijg meteen zin om daarmee aan de slag te gaan. Eerst ga ik me nog bezighouden met een ander project. Ongetwijfeld dáárover op een ander moment meer.

Net al mijn minimale hh activiteiten gedaan, koffie al bijna op en dan nu maar eens aan het handwerken.

Dank voor jullie leuke berichten.

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. joseekool
    Sep 02, 2008 @ 08:37:36

    kleine correctie op de link van Petra. Nu zou het toch moeten werken.
    http://hetjaarrond.web-log.nl/het_jaar_rond/

    Beantwoorden

  2. Edith
    Sep 13, 2008 @ 17:51:44

    Cats!, Can’t get enough of them.
    At work there are 5 kittens, in adorable black and white, their mum and 2 other black ones…and countless others who seem to think that the front door is THE place to hang- out….I think it is because we feed them too…?

    Beantwoorden

  3. Nellie
    Sep 25, 2008 @ 13:00:20

    Ik heb nu voor de tweede keer gekekn en ik vind dat je het hartstikke leuk doet.Al die verhaaltjes bij je foto’s.Ik zou het zo niet kunen en daarom doe ik het ook niet.
    De foto van Lodewijk die ik eerst gemist had is er nu wel en ik vind het een mooie foto.Jammer dat hij als hij onze stemmen hoort meteen in de gordijnen klimt ( lees: onder de bank kruipt ) Maar dat zal wel eens veranderen denk ik. Nu kind ga zo door en ik zal in het vervolg meer kijken.
    Liefs van Nellie

    Beantwoorden

  4. joseekool
    Sep 26, 2008 @ 17:41:31

    bedankt mama, ik ga gewoon lekker door!

    Beantwoorden

Geef een reactie

